Lige fra mine drengeår har jeg haft fly på hjernen og bygget alle mulige modelfly med og uden motor. Da jeg blev større, hang jeg mange timer ude på Skovlunde Flyveplads, som jeg hurtigt kunne nå på min cykel - en Opel herrecykel med dobbeltstel årgang 1935.. |
|||
Da jeg blev ingeniør og startede med den fyrstelige gage af 2.000 kr/mdr, var det første, jeg skulle have et flyvecertifikat. Jeg begyndte at flyve hos Morian Hansens flyveskole på Skovlunde Flyveplads 1964.Se Morians historie her |
|
||
Strobel Aviation
|
|||
I forbindelse med udstillingen i Billund 1968 deltog jeg i NatVFR-flyvning, og Keth i et konekursus hvor hun lærde hvordan man lander et fly, hvis piloten er bevidstløs i luften - og hun gjorde det!!
|
|||
|
|||
OY-BBW andelen blev solgt i 1973, hvor det var blevet rigtig dyrt at
flyve efter energikrisen.
|
|||
Svæveflyvning
|
|
||
Aeronautisk
Aktivitetscenter Avedøre
|
|||
|
|
||
|
|||
Zeppeliner - I 2006 holdt vi cykelferie ved Bodensøen, og havde sikret os billetter til rundflyvning med de moderne Zeppelinere i Friedrichshafen. Igen en god flyveoplevelse |
|||
|
|||
Brookland er en stor oval racerbane fra 1920'erne, hvor der blev
afviklet den tids Formel 1 løb. I midten af banen var der en flyveplads,
som fik større og større betydning. Den blev et afgørende
udviklingssted for fly før og under WW2.
|
|||
De Havilland museum ligger på det sted, hvor den berømte multijager Moaquito fra WW2 blev udviklet på besynderlig vis på det nærliggende Salisbury Hall.Det var Mosquito jagere, der stod for RAF angrebet på Shellhuset i København i marts 1945 |
|||
Duxford er en flyveplads, som havde en vigtig
rolle under The Battle of Britain, og senere som base for amerikanske
dagbombere under WW2.
|
|||
Shuttleworth er et berømt sted, hvor man i dag
renoverer og flyver med fly fra før WW2.
|
|||
Hendon er en Spitfire- flyveplads, som
spillede en
vigtig rolle under The Battle of Britain,
|
|||
|
|||
Morian Hansen
|
|||
Morian fyldte 60 år i 1965,
|